Şekersiz ve Sağlıklı Beslenme

Şekersiz ve Sağlıklı Beslenme

Evet uzun zamandır yazı paylaşmadığımı fark ettim. En son Ekim 2017 de yola çıkmıştım ve geri döndükten sonra yaklaşık 1.5 yıldır hiç seyahat etmiyorum. Ama uzun zamandır daha sağlıklı bir hayat şekline ulaşma çabası içinde idim. 
Bundan 11 ay önce Nisan 2018 ortalarında şekeri kademeli olarak hayatımdan çıkartmaya karar verdim. Zaten bir çok doğal meyve de yeterli şeker varken dondurma,baklava,çikolata veya benzeri yapay şeker içeren ürünleri kullanmanın ileri de ciddi sağlık sorunlarına açabileceğinin az çok farkında idim ama bu konu da ciddi bir adım da atamıyordum. Nisan ortası 2018 de ciddi bir adım atarak kademeli olarak şekeri azaltmaya başladım. Koca yaz boyunca hiç dondurma yemedim. Baklava ya hayır demeye başladım. Pasta, kurabiye, kek gibi şeyleri hayatımdan çıkarttım. 11 ayda biraz spor ve daha sağlıklı beslenme ile tam 11 kilo verdim. Aslında çok kilolu da değildim ama gene de daha fit olmak istiyordum. Şu anda şekerli besinleri minimum seviye de tüketiyorum örnek bazen %80 bitter çikolata veya bazı besinlerde yoğurt gibi 100 gr de 2-3 gr şeker olabiliyor. Günlük maximum şeker ihtiyacımız 40 gr diye okudum. Yediğimiz meyveler,sebzeler ve hatta bir çok doğal yiyecek de az oranda şeker mevcut. Bir de tabii şekerin kimyasal yapısını analiz etmek gerekiyor. Şeker kimyası : Glikoz, Sakkaroz, Fruktoz, Laktoz ve Maltoz.Bu şeker türlerinden Glikoz,Sakkaroz ve Fruktoz genelde bitkisel ürünlerde ve Laktoz ise hayvansal ürünlerde bulunur. Fruktoz genelde doğal halde olursa bitkilerde çok az oranda bulunur. Günümüzde ise fruktoz yapay olarak bir çok ürünün içerisinde mevcuttur. Fruktoz un en büyük zararı vücuda girdiğinde salgılanan insülin ile kolay çözülememesidir. Yani insülin ile glikoz kolay parçalanarak enerjiye dönüşürken Fruktoz kolay parçalanmamaktadır. Bu yüzden de çok fazla şeker tüketirseniz veya içerisinde yapay olarak bulunan fruktoz içerikli gıdalardan çok tüketirseniz insülin fruktoz ile uğraşırken bu sırada glikoz+yağ birleşerek vücudun iç organlarında veya damarlarda yağlanmaya neden olacaktır. Bu da ilerleyen yaşlarda ciddi sağlık sorunların önünü açacaktır. Şekerin bu düzeyde kullanımı son 200 yılda artmıştır. Biyolojik olarak vücütlarımızın bu kadar kısa sürede bu kadar çok şeker kullanıma uygun bir evrim geçirmesi mümkün değildir. Bu yüzden de fazladan aldığınız doğal olmayan her türlü şeker ileri de sağlığınızı ciddi şekilde etkileyecektir. Bir de tabii beslenme de yeterli protein alımı da önemli. Yetersiz protein almanız durumunda kaslarınız eriyecektir. Belki zayıf bir görünüme sahip olsanız bile yetersiz protein nedeniyle öncellikle dizlerde başlayan ve diğer eklemsel bölgeleri etkileyen ağrılar ortaya çıkacaktır.
Şekersiz ve sağlıklı beslenme aynı zamanda gezi şeklinizi ve dayanıklılığınızı da etkileyecektir.
Umarım faydalı bir yazı olmuştur. İlerleyen günlerde bu konuyla ilgili daha fazla detay paylaşmayı düşünüyorum. Yakında tekrar seyahatlerime başlayacağım


instagram : minimaltraveler35
YouTube kanalım.:
https://youtu.be/xK1d0V5zd_w  Kendimi Tanıtım


Yorumlar