Rusya'da otostop çekmek Hakkında her şey


Rusya'da otostop çekmek Hakkında her şey
Türkiye'den biraz daha zor ama çok da zor değildir. Otostop kültürleri var ama baş parmak göstermek yerine sadece el kaldırmak yeterli olabiliyor. Bazen şehir merkezlerinde veya az dışında duran araçlar taksi olabiliyorlar bu yüzden de şehirlerden çıkarken duran araçlara taksi olup olmadıklarını sormakta fayda var. İngilizce bilen çok çok az ben 200 den fazla araç değiştirdim çok iyi ingilizce konuşan 2 kişi ile karşılaştım. Türkçe bilen de 1 kişi ile. Ülke bu arada çok geniş ben 10 bin km civarı yolun tamamını otostop ile gittim ve yollar genelde tek yön gidiş ve tek yön dönüş şeklinde bu yüzden de gün içinde alacağınız en iyi mesafe 500 km civarı olmaktadır. 2 şehir arası giderken her zaman 1 günde aradaki mesafeyi aşamama ihtimalini de hesaba katmanız gerekmektedir.
Şu anda Rusya için vize almak gerekmektedir ama belki ileri de tekrar vizesiz olursa otostop olayını mutlaka denemenizi tavsiye edeceğim ülkelerden birisidir. Türkiye'den Gürcistan'a oradan da Kazbek dağları civarından Rusya'ya geçiş yapabilirsiniz. Sınırdan ancak araba ile geçiş yapabiliyorsunuz yani otostop çekeceğiniz aracın Rusya'ya geçiş yaptığından emin olunuz.
Yazan : Alper Semerci

Yorumlar