Düşük bütçe ile Dünyayı Gezmek


Düşük bütçe ile Dünyayı Gezmeye Başlamak
3 sene önce bu zamanlarda ani bir kararla izmir 'den Japonya'ya otostop ile gitmeye karar vermiştim. Bu belki yurt dışına açılmamda ve yeni yerler keşfetme isteğimin artmasına yol açan önemli bir etkendir. Uzun yıllar Türkiye içinde gezdikten sonra 40 yaşında bir anda artık yeter biraz da yurt dışını görmek istiyorum lafını herkes söyleyebilir ama bunu otostop ile yapmak ve Tek başına izmir'den Japonya ya yapmak çok da kolay bir şey değil. Elbette bir çok insan benzer tecrübeleri yaşamak istiyorlar veya yapmaya çalışıyorlar. Ben yıllardır hep şuna inanmışımdır. İmkansız diye bir şey yoktur eğer ki inandığın veya istediğin şey az da olsa mantıklı gözüküyorsa ve daha önce bir başkası tarafından denenmiş ise veya en azından kısmen de olsa bir kısmı yapılmışsa o zaman her şey mümkündür. Peki yola çıkma sürecinde ne yapmak gerekiyor. Öncelikle ne yapmak istiyorsunuz nereye gitmek istiyorsunuz bundan emin olmanız gerekiyor. Belirsiz düşünceler veya yeterince güçlü olmayan tutkular sizi yapmak istediğiniz şeylerden alıkoyacaktır. Öncelikle ne istediğinizden emin olmalısınız sonra da bu hedef için gereken her şeyi yapmaya hazır olmalısınız. Yapmak istediklerinizi bir şeylerin engel olmasına da izin vermemelisiniz. Tek başıma gidemem demek bir bahanedir. Dolar çok yükseldi demek bir bahanedir. Ben çadırda kalamam demek bir bahanedir. İnsanlık tarihine bakarsanız bizler her şartta yaşamaya elverişli bir türüz ve şartlar değişse veya kötüleşse bile çok iyi adapte olabiliyoruz. Bu yüzden bu tarz bahaneler ardına sığınmak sadece bir kaçıştır. Yeterince cesaretli olamamaktır. 1 yıl sonra yola çıkarım düşüncesi içinde olmak yerine en kısa zamanda yola çıkacağım düşüncesinde olmak bence yapılması gereken en iyi şeydir. Önce düşünsel olarak hazır olun sonra fiziksel kısmı zaten bir şekilde kendiliğinden hazır hale gelecektir. Parasal kısım ise biraz daha size bağlı olan bir şey. Ben izmir'den moğolistan a kadar 40 $ harcama yaptım toplam 9000 km ve 20 günde ve istesem daha az bile harcardım ama çok da kasmadım kendimi. İranda 17 günde 10 $ ve 2. gidişimde 25 günde 40 $ harcadım. Bosna Hersek de sürekli dışarıdan yiyip içmeme rağmen uçak parası hariç 10 günde 30$ civarı harcadım. Harcama kısmı sizin yapacağınız fedakarlıklara göre değişir. Önemli olan min ile ne kadar şeyden vazgeçebileceğinize karar vermenizdir.

Yazan : Alper Semerci

Yorumlar