Sibirya bölgesini (rusya) otostop ile geçmek



Rusya da beni en çok zorlayan bölge Sibirya bölgesi oldu. Kartalların cirit attığı, kurtların geceleri uhuladığı, Kaplanların uzaktan sizi gözlediğini hissedeceğiniz tehlikeli ama doğa harikası bir bölge. Her türlü yabani hayvanla karşılamanız yüksek olasılık. Ben kurt ve birkaç vahşi kedi türü hayvan gördüm. Belki uzaktan tam emin olamadığım ama bölge halkına göre ufak cins bir kaplanı da hikayeme dahil ediyorum :) . Rusya da Chita dan sonraki bölgeye genel olarak Sibirya bölgesi diyorlar yada rusya daki ismiyle Zabaykalskiy krav bu bölge yoğun ormanların olduğu her türlü vahşi hayvanın barındığı, şehir ve kasabaların olmadığı, çok az sayıda köy veya cafenin olduğu ve otostop olarak rusya genelinde en zor bölgelerden bir tanesi. Chita dan itibaren Habavorsk şehrine kadar tam 2000 km lik bir vahşi orman bölgesi. Chita dan sonra beni alan bir araç gece 2 gibi neresi olduğunu bilmediğin bir yerde durup fazla gelmişiz diyerek beni ıssızlığın ortasında bıraktılar. Uzaktan kurt seslerini duyabiliyordum tahminimce 10 civarı kurttan oluşan bir sürü idiler. Çok yorgundum ama çadır kurmak imkansız gibiydi çünkü kurtların gece çadır kenarına gelme ihtimalleri çok yüksekti tabii sadece kurtlar değil kaplan ve ayılarda yakın çevremde olabilirdi. Bir yol düşünün gece lambası yok neredeyse zifiri karanlık elimde ufak bir fener hiç araç geçmiyor ve o yolda mecbur ileri doğru yürüyorum nereye gittiğimi bilmiyorum veya sonra ki tepenin ardında ne var onu da bilmiyorum. Neyse yakınlarda duran bir araç gördüm tam bu araca yaklaşırken patt diye bir silah sesi geldi ama öyle bir ses ki kulakları sağır edecek cinsten tabii acaip bir korktum aha dedim alper öldük galiba neyse ardı ardına ateş ediyorlardı ve kurtların can çekişme sesleri geliyordu. Avcılara denk gelmiştim ve ne tür bir silah kullanıyorlarsa tüm vadi inliyordu aracın yanında pas geçtim açıkçası bir şey sormaya cesaretim de yoktu, belki 2-3 km daha yürüdükten sonra yol kenarında bir dinlenme bölgesi gördüm cafe filan değil beton atılmış bir bölge bu tarz yerlerden rusya da çok var. Birkaç çadır ve araba vardı saat de 3.30 gibiyidi hemen çadırımı kurdum ve yattım. Diğer günlerde bazen dağlardan su içtim, nehirlerde yıkandım. Çok güzel doğa harikası yerler keşfettim. ot yedim biraz kum vs yedim haliyle 2 gün aç kaldım ve 1 günü full susuz geçirdim ama doğa ana saolsun bana yardımcı oldu artık dağlardan nasıl su bulacağımı öğrendim veya ne tür otların midemi ağrıtmadığını keşfetttim. In to the wild deneyimi yaşamak istiyorsanız mutlaka önerim sibirya bölgesidir.


Yorumlar