Otostop Kuralları , Taktiklerim veya Tavsiyelerim

Otostop Kuralları , Taktiklerim veya Tavsiyelerim

En uzun otostobumu izmir den vladivostok a kadar 12500 km yi tek başıma giderek kat ettim ve bir seferinde aynı araç ile 2850 Km yolculuk yaptım. Son 10 yılda 50 bin km üstü yol gittim. Binlerce araç değiştirdim. Yüzlerce değişik insan tanıdım. Onlarca değişik yoldan geçtim. Yollar bana çok şey öğretti. Gezilerimin çoğunu yalnız yaptım ama zaman geldi 5 kişi ile aynı anda otostop çektiğimde oldu.

Kendimce bazı kurallarım var.
1. Asla beni almayan aracın arkasından beddua etmem veya ulan boş geçti bizi almadı demem yani olumsuz düşüncem vs olmaz.
2. Hiçbir zaman araçları tehlikeye atacak şekilde otostop çekmem. Yola atlamam veya duramayacakları bir nokta da otostop çekmem. Gene aşırı dikkat çekici hareketler yapıp kazaya sebep olmam.
3. Bindiğim aracın kendi kurallarına uyarım. sigara içiyorsa içebilir ben içmiyorum ama rahatsız da olmam veya yüksek sesle müzik dinlemek istiyorsa dinleyebilir veya diğer her şey.
4. Araç şöförlerine yüzde 90 oranda Asla acıtasyon yapmam. Ben parasızım açım şu bu demem. Ama sorarlarsa ve aç isem açım derim. Tok isem de tokum derim ve Asla şöförlerin para tekliflerini kabul etmem zaten büyük bir iyilik yapmıştır aracına almıştır bir de ekstra parasını almak istemem.
5. Asla önyargılar içinde olmam. Bindiğim aracın içi pis olur temiz olur adamın tipi şöyledir böyledir gibi kurallarım veya düşüncelerim yoktur. bana göre herkes başlangıçta iyidir ancak sonra ki hareket veya davranışları onu gerçekten de iyi veya kötü bir insan yapacaktır.

Taktikler
1. Yürürken otostop çekmek en çok kullandığım taktiktir Bence çok işe yarıyor dururken de otostop çekiir ama yürürken arada arkanı dönüp gelen araçlara otostop çekmek olayı Rusya da ve Türkiye içinde çok işime yaramıştır. Özellikle rusya da herkes soruyordu bişkom bişkom evt rusça da yürümek demek bende da da diyordum bişkom + autostop.
2. Kağıda yazı yazmak çok nadir yaparım ama genelde duran araçlara gidecekleri yeri sorarım yolumun üstünde bir yer ise mutlaka binerim bazen 10 km gitmek bile çok fark ettirebilir. Özellikle Rusya da bulduğunuz her araca binmeniz gerekiyor bir araç durur binmezsiniz sonraki aracınız 1 saat sonra da durabilir.
3. Yere matı serer yerde yatarken otostop çekerim. Rusya da bunu çok yaptım mecburen yorgunda olunca çok yorgun izlenimi verip bu şekilde otostop yaptım duranlar oldu..
4. Elimde su veya ekmek ile otostop çekmek. Neden bilmiyorum ama elimde su oldu mu araçlar daha çok duruyorlar. Sanırım aç veya susuz kaldığımı düşünüyorlar.
5. Trafik lambaları veya otoban girişlerinde veya daralan yollarda otostop çekmekte bazen işinizi kolaylaştırabilir.

Tavsiyelerim
1. Kesinlikle sabırlı ve iyimser bir düşünce yapısında olunuz.
2. Mümkünse sık sık yer değiştiriniz en uygun noktayı belirleyiniz.
3. Tek başınıza gezmeyi deneyiniz bazen daha hızlı olabiliyor.
4. Renkli elbiseler giyiniz dikkat çekici oluyor.
5. sırt çantası kesinlikle çok etkili oluyor.
6. Biraz Turist gibi gözükmek size avantaj sağlayacaktır.

Yazan : Alper Semerci

6 nisan 2019 da yola çıkıp Likya yolunu 60 gün boyunca yürürken paylaşacağım fotoğrafları ise instagram hesabımdan takip edebilirsiniz.
instagram : minimaltraveler35
YouTube kanalım.: 
https://youtu.be/xK1d0V5zd_w  Kendimi Tanıtım
https://youtu.be/LKC0oh8EqZI    Likya Yolu 1. Bölüm
https://youtu.be/VOGl2q8cxt4  Likya Yolu 2. Bölüm
https://youtu.be/x9bIfZUY2Rs Ayakkabı ve Ayak Bakımı 
https://youtu.be/Z_BdUPecDME Uzun Doğa yürüyüşünde Sağlıklı Beslenme - Kahvaltı 
Ve devamı için Youtube kanalımı takip edebilirsiniz. 

Yorumlar