Rusya'da seyahat.1

Rusya'da seyahat hakkında 1

Rusya'da otostop bazen cok kolay iken bazen cok zor olabiliyor. Hem şansınıza hem daha bir çok olasılığa göre değişiyor. Ben genelde her şehire bir gün içinde ulaştım ama yollarda 3 saat bekleyipte çok umutsuzluğa düştüğüm anlarda oldu. Rusya'da en zor şey dil problemi. Toplam belki 50 araç da bir tane ingilizce konuşan birisine denk geldim. Yani ingilizce ben cok cok az. Bende de rusça cok cok az hatta yok gibi birşey olduğu icin baze çok zorlandigim anlar oldu ama gene de bir sekilde derdimi anlatmayı basardim. Otostop ile ilgili bir çok yeni sey öğrendim. Mesela nereye gideceğimi sorduklarinda direk sehir ismi veriyorum ve onlar farklı bir şey söylerler ise ben ojay veya da diyorum. Genelde gittikleri yer yol üstünde bir kasaba oluyor bu yuzden de yanlış yere gitme olasiligi düşük oluyor. Günde min 5 araç degistirdigim oluyor bazen 10 bile olabiliyor. çok nadir de olsa uzun yol araci denk gelebiliyor. Şu anda bu yaziyi yazarken bindigim arac beni Novosibirsk den aldi ve direk Moğolistan nin baskentine gidiyor yani ortalama 3000 km civari veya birkac yüz km daha fazla yol gidecek. Tahminen 3 gun ve gece birlikte yolculuk yapacağız. Üstelik araç binek yani otomobil ve ortalama 100 km/h hizla gidiyor. Eleman Moğol adi kenzo asil adi kenjo gibi birsey ama ben telefuz edemediğim icin kenzo diyorum o da bana albert diyor çünkü o da alper I telefuz edemedi.

Yorumlar