rusya hakkinda gozlemlerim 2

Rusya hakkinda ilginc gözlemlerim 2
Rusya'da yollar genelde Şehirlerarası dahil Tek şerit. Duble yol cok cok az. Bizdeki gibi 3 şeritli yol sadece birkaç büyük şehirde var o da şehir sinirlari içinde. Şehirlerarası arasi 500 km yol Türkiye de 6 7 saat sürüyorsa burada bazen 10 saat sürebiliyor. Yollarda cok fazla tir var belki Türkiye'nin 10 kati tir görebilirsiniz. Zaten çok aşırı tir yüzünden yollar sürekli bozuluyor. Rusya'nın batisi dahasi sicakken Doğu ya gittikçe sicaklik düşüyor ama Doga daha güzel bir hal alıyor. Özellikle ural dağları ve Altay dağları bölgesi çok güzel. Bir sefer yolda giderken uzaktan ren geyiği gördüm ve birkaç vahşi hayvan. Kurt ve ayi da varmis ama bana henüz denk gelmedi. Rusya'da cok fazla üretim yok daha çok tuketim toplumu diyebiliriz. Elbiselerin çoğu Türkiye den geliyor ve turk mali demek kaliteli demek. Çin mallari ucuz ve dandik oluyor. Fiyatlar gida olarak Türkiye ye yakin mesela cafelerde cay 20 ruble yaklasik 1 TL. Markette ekmek 18-20 ruble arası. Su 1.5 lt 25 ile 50 ruble arasi değişiyor. Bazen Çeşme deki sularda icilebiliniyor. Et ucuz kilosu 15 TL civarında. Domuz eti daha yaygin ben sadece bir sefer yemek zorunda kaldım ama arada bilmeden yemiste olabilirim. Rusya'da bizdeki gibi kahvaltı kültürü yok. Her sabah yulaf ezmesi tarzi birşey yiyorlar. Peynir zeytin vs hiç görmedim yemedim. Sadece bir sefer azeri Türklerine ait bir kafede beyaz peynir yeme şansım oldu. Yani yemek olarak oyle cok fazla bir kültürel altyapi lari yok.

Yorumlar