Moğolistan Rusya sınırı hakkinda


Rusya'dan Moğolistan a geçiş sırasında Moğolların yiyecek gecirmelerine çok fazla problem etmeyen rus görevlileri Moğolistan dan rusya'ya geçerken araçlari didik ediyorlar. Hal böyle olunca giriş 5 saat sürerken çıkış normal de 7 saat sürebiliyor ancak benim bindigim araç yasak olmasina rağmen sinirdan ekstra pantolon tişört ve tekstil malzemesi geçirmeye çalıştığı için araci geri gönderdiler. Sınırdan düz ayak geçmek yasak olduğu için bana sen arkadan gelen bir araca binersin dediler ama gelen tüm Araçlar full dolu olunca 2 saat bekledikten sonra yanıma bir gorevli verdiler ve birlikte yürüyerek sınırı geçtik. Dikkat ettiğim bir şey ise mesela benim cantami hiç ellememis olmalarina karşın Moğol araçlarını ve çantalarini didik aradilar. Hatta köpek ile tüm araçları titiz bir aramadan geçirdiler. Moğolistan kara sınırını çok problemli buldum ve çok yavaş ilerliyor. Rusya'ya geçince el kaldirdigim da hemen duran Moğol araçlarinin hiç birisi durmaz oldu. Neyse ki 2 km sicak altinda yürüdükten sonra bir rus tırı durdu ve omsk a kadar gidiyormuş ama ben ulen ude de idip chita ya doğru devam edeceğim.

Yorumlar