Moğolistan da bir gece ve yarim gün part 2


Yolda yürürken bir marketten ekmek ve su aldim poset istedim paralı imis poşetler. Su rusya dan az pahali. Ekmek de az pahali. Su ve ekmek yaklasik 3 TL verdim. 2 km kasaba dışına yürüdüm. Ve otostop denedim bir araç durdu sinira kadar 5 tl istedi bende param yok deyip Cebimdeki son mongol parasini gösterdim yaklaşık 1.5 TL verdim 24 km yol icin. Sinira doğru giderken aractaki kadın kizini aradi ve kizi bana ingilizce sinirdan araba ile geçmek için 200 ruble istedi bende param yok başka araç bakarim deyince tmm dedi para istemiyorum. Araç içinde 19 yasinda genc güzel mongol kiz annesi ve bir kadin daha vardı sinir kapısında beklerken mongom kiz ile baya konuştuk gerçi ingilizcesi çok az olsa da baya bir antlastik. Bana Moğolistan hakkinda bilgiler verdi. Ben de Türkiye hakkinda bilgi verdim ve yolculugumu anlattim. Mongol aile ile iyi kaynastik bana gazoz ve bisküvi ikram ettiler. Mongol kiz ile birlikte fotograf cekildik. Ogrendim ki yiyecek Moğolistan da çok pahali imiş onda tüm aileler haftada birgün rusya yagecis yapip erzaklarini alip donuyorlarmis. Giderken elbise götürüyorlar çünkü tekstil mongol da ucuz donerken de yiyecek getiriyorlarmis. O yüzden de sinir bölgesi hep kalabalık ve çok yavaş ilerliyor. Moğolistan dan cikis 9 saat sürdü böylece giriş çıkışin bana maliyeti 14 saat sinirda bekleme 3 saat ulen ude den sinira geliş ve 5 saat geri ulen ude ye dönüş toplam 22 saat ve Moğolistan da otel kalış su ekmek 30 TL ekstram.

Yorumlar