Japonya hakkinda

Japonya hakkinda
Japonya ya ilk vardigim gece kapali bir otopark da cadir kurdum. Ikinci gun izin alarak bir yurdun arka bahcesinde yattim. Üçüncü gun ise havaalaninda sabahladim ve 4. Gun sabahi geri Türkiye ye dönüş icin uçağa bindim. Peki japonya dan bu kadar çabuk neden vazgeçtim.  Birincisi otostop cok zor çünkü yollar sadece arabalara uygun yapılmış. Yollarda insanlarin inmesi binmesi icin yeterli boşluklar yok. Kore de iken bu bosluklar vardi ama japonya da hersey milimetrik. Arti japonlar oyle coj da sıcakkanlı değiller ancak bir sey sorarsaniz sizinle konuşurlar yoksa yolda sizi görüp acaba yardima ihtiyacı var midir dıye dusunmezler. Ben sehiricinde ve az dışında iki gün yürüdum ve arada otostop cektim ne kimse durdu nr kimse yaklasipta yardim lazim mi diye sormadi. Oysa kore de iki saat yürüdüğüm süreçte birkac kisi yanima gelip bir sey lazim mi die sordu vrya acmisin diyen oldu hatta araba ile yanimda durup nereye gittigimi soran ve yardim lazim mi diyen bile oldu. Arti japonya cok pahali. 6 dilim ekmek en ucuz 2 tl veya en ucuz su 2 lt lik 2 tl. Metro filan ucuk fiyatlar 6 7 istasyonluk mesafe 4 6 tl arasi yani masefe artikca ücret artiyor. Her gun ekmek su mumkun degil ki idare edebilirsiniz. Insanlari bence soğuklar.  Suratlari hep asik ancak bir sey sorarsaniz bazen guluyorlar onun nedeni de japon insani karsi tarfi mutlu ettti mi kendi de mutlu oluyor. Genelde cok sade giyiniyorlar. Gösterişli insanlar cok yok. Gençler daha gosterisliler.

Yorumlar