Japonya da sokaklar

Japonya da sokaklar
Sokaklar cok duzenli ve yerlerde çöp gormeniz neredeyse imkansız. Nadir de olsa içecek slotlarinin yanında cop kutuları var. Bunun dışında çöpleri apartmanlarin alt katinda ozel bir bölümde siniflandirilmis sekilde sakliyorlar. Copler genelde sabah erken saatlerde toplaniyor. Araçlar yayalara karsi inanilmaz saygılilar. trafik Kuralları esnetilmis durumda genelde herkes kurallara uyuyor ama bazen yayalarin soforlere yol verdiği de olabiliyor o zaman şoför size saygiyla egiliyor. Yollarda insanlar birbirlerine hic selam vermiyorlar cogu zaman yüzünüze bile bakmiyorlar. Dukkan sahipleri biraz daha sicaklar ozellikle tamirciler ve benzinciler baya sıcakkanlı ve yardımsever olabiliyorlar. Sokaklarda her 500 mt başına market tarzi yerler var gibi genelde bu marketlerin hepsinde gelismis tuvaletler oluyor. Evlerinin önündeki cesmelerden ustunde kirmizi işaret yoksa su icilebiliniyor. Ben cok defalar suyumuz bu cesmelerden içtim hic sorun yasamadim. Yani sokaktw gezerken su ve tuvalet sorunu yasamaniz imkansiz gibi birsey ama sokaklarda cok fazla bisiklet var ve çoğu kilitsiz bir şekilde rastgele yol kenarinda kaldirimda duruyorlar. Hatta yerde cüzdan olsa kimse eğilip almaz. Ben sokaklarda yürürken bir sürü değerli olabilecek sey gördüm ama hiçbirini almadim. Zaten tasiyacak yerimde yoktu. Sokakta acik alanda sigarq icmek genelde yasak bunun için ozel kabinler veya kapalı mekanlar sigarayi ancak bu yerlerde icebiliyorsunuz.

Yorumlar